Zákaznická sekce
Zapomenuté heslo Založit si účet
Menu
Software a služby nejen pro strojírenské firmyBudete vždy o krok před konkurencí...
Technická podpora

Změnové řízení Teamcenter

Teamcenter umožňuje přizpůsobení změnového řízení požadavkům zákazníka.

Používané prostředky a možné varianty použití:

 

Revize konstrukční položky:

Revize položky obsahuje klíčové soubory model a výkres. Revize je zamčena pomocí schvalovacího procesu. Kolik je schválených revizí konstrukční položky, tolik nad ní bylo provedeno schválených změn.

V parametrech revize položky mohou být zaznamenány klíčové údaje (číslo změny, datum změny).

Struktura revize položky může obsahovat relační adresář pro uložení podkladů a dokumentů změny.

Jedná se o základní jednoduché změnové řízení bez využití procesu změny.

 

Proces změny

Provedení změny může být řízeno procesem změny. Proces pak zadává úkoly uživatelům a zpřístupňuje potřebné dokumenty a informace. Umožňuje provedení změny více položek jedním procesem – pod jednou změnou atp.

Soubory a položky uváděné v cílech a referencích procesu jsou pouze odkazy. Fyzicky zase leží přímo v odpovídající revizi konstrukční položky.

Změnové řízení může být realizováno více samostatnými procesy: Návrh na změnu, Provedení změny, Schválení změny.

Úspěšný konec procesu provádí schválení všech dotčených konstrukčních položek a uzamčení všech založených parametrů a vložených souborů.

Průběh procesu je zaznamenám v historii procesu.

 

Položky změny

Nejpokročilejší zakázkové změnové řízení je realizováno využitím revizí, procesů a zavedením položek změny.

Jedná se o nový typ položky, který umožňuje generování čísla změny, zadání klíčových parametrů změny a uložení podkladů a dalších dokumentů změny. Standardně také obsahuje relační adresář pro uložení obsahu změny – seznam revizí konstrukčních položek dotčených změnou. Může obsahovat jak původní revize (co se mění) tak nové revize položek (na co se změnili).

Všechny údaje a dokumenty jsou tedy uloženy v této položce změny a zajišťují přehledný přístup i po ukončení procesů.

Může být zavedeno více typů položek změny a odpovídajících procesů:

  • Nález – slouží k zaznamenání problémů, které je třeba řešit (údaje a podklady).
  • Návrh – navrhuje řešení, definuje obsah změny – seznam konstrukčních položek ke změně, schvaluje návrh na změnu.
  • Změna – slouží k provedení změny, založení nových revizí konstrukčních položek a jejich schválení – schválení změny.

 

Modul Change management

V případě nejnáročnějších požadavků na změnové řízení je výhodné zakoupit nadstavbu Teamcenteru - Change management.

Článek o tomto modulu naleznete zde.

Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace