Modulární uspořádání
Informační systém DIMENZE++ je členěn do následujících modulů:
Kromě výše uvedených modulů systém obsahuje specializované moduly pro přenosná PDA zařízení, komunikující se systémem on-line pomocí wi-fi sítě.
Příklad modulů:
- Odpis operací - odpis operací snímáním čarových kódů
- Řízení expedice - řízení nakládky
- Inventarizace - provádění onventur skladů
- Evidence prostojů - záznam prostojů ve výrobě
- Příjem materiálu - příjem a zaskladnění materiálu
- Evidence údržby strojů - provádění údržby
- Fronta práce na pracoviště - zobrazení plánu práce na pracovišti
- Rozpracovanost výrobních příkazů - přehled rozpracovanosti ve výrobě
- a další....
a dále moduly pro zařízení platformy Android:
- Digitální archiv - zobrazení výkresů ve výrobě
- Dealerské objednávky - sběr objednávek pro distribuční společnosti
- Manažerské sestavy - zobrazení informací ze systému včetně grafů
- atd.
Základní vlastnosti
- Komplexní řešení výroby s dlouhodobým výrobním cyklem (strojírenský průmysl)
- Komplexní řešení výroby s velmi krátkým výrobním cyklem (potravinářský průmysl)
- Komplexní řešení odbytu distribučních společností
- Otevřenost a přizpůsobivost výpočetního systému měnícím se potřebám podniku
- Volnou definovatelnost dokladů a jejich toků v rámci organizační struktury podniku
- Jazykové mutace dokladů
- Dynamické účetnictví (dynamické propojení mezi dokladem a jeho účetním obrazem)
- Automatická korekce návazných dat při provádění opravných zásahů
- Řízený přístup uživatelů, analýza uživatelských zásahů včetně záznamu historických podob dokladů
Specifické vlastnosti - ekonomika
- Konsolidace účetních dat ze vzdálených závodových databází do centrální databáze
- Interface pro výměnu dat se mzdovými systémy
- Automatická tvorba zápočtů
- Automatická tvorba opravných položek
- Klouzavý přepočet váženého průměru nákladů
- Volná definovatelnost kalkulačního vzorce
- Automatizované účtování nedokončené výroby
- Automatizované oceňování výrobků skutečnými náklady včetně dodatečných nákladů realizovaných po příjmu
- Detailní rozbory nákladů - srovnání kalkulace se skutečnými náklady včetně analytického členění
Specifické vlastnosti - výroba, sklady
- Blokování objednávek a skladových zásob pro výrobu či prodej formou rezervací
- Snímání skutečného stavu výroby (odpisy operací, výdeje materiálů, půjčovna nářadí...) využitím čárových kódů
- Možnost přidělení volně definovatelných atributů k položkám (např. sériová čísla, šarže atd.)
- Evidence taveb a atestů nakupovaných položek
- Optimalizace dělení tyčového materiálu
- Evidence plechů a nářezových plánů včetně záznamů skutečné spotřeby materiálu
- Automatizovaná tvorba objednávek ( nepokryté požadavky výroby, minimálních stavy skladů atd.)
- Hodnocení partnerů (dodavatelů) na základě libovolně definovatelných vlastností (cena, termín dodání, jakost atd.)
Specifické vlastnosti - ostatní
- Automatická distribuce sestav - umožňuje definování a plánování bezobslužné tvorby výstupních sestav včetně jejich archivace ve formě PDF dokumentů a distribuce zvoleným uživatelům s možností publikace formou www stránek (Intranet, Internet).
- Interaktivní sestavy s možností přístupu do dokumentů, provádění oprav přímo ze sestavy, provedení exportu sestavy do MS Excelu a grafického zobrazení.
- Integrovaný on-line internetový obchod
- Elektronický podpis dokladů v systému
Distribuované řešení s centrální správou
- centrální správa číselníkových údajů a jejich kaskádovitá replikace na provozy
- on-line přenos dokladů mezi provozy podle definovaných párovacích cest
- internetový obchod B2B pro příjem objednávek s automatickou redistribucí objednávek na provozy
- vnitropodniková přefakturace mezi provozy s navazující fakturací prostřednictvím EDI
- kumulovaná platební bilance dodavatelů a odběratelů přístupná na všech provozech
- automatizovaný sběr dat napříč provozy pro výkazy DPH a Intrastat
Automatizovaný distribuovaný reporting
Umožňuje uživatelské definování výstupních sestav spolu s možností nastavení a plánování jejich bezobslužné tvorby. Tyto sestavy pak mohou být automatizovaně archivovány, rozesílány zvoleným uživatelům na jejich E-MAIL, dále mohou být publikovány formou www stránek na firemním intranetu (internetu). Součástí automatizovaného reportingu jsou interaktivní sestavy s možností přístupu do dokumentů, provádění oprav přímo ze sestavy, provedení exportu sestavy do MS Excelu, XML, DBF a dalších formátů a zobrazení výsledků v uživatelsky definovatelných grafech.
Monitorování chyb
Systém vnitřně monitoruje výskyt chybových hlášení. Tato chybová hlášení jsou automaticky odesílána v pravidelných intervalech do firmy CENTIS, kde se provádí jejich analýza. Každá taková chyba je u zákazníka opravena ještě téhož dne a s ohledem na míru její závažnosti je oprava instalována i u ostatních zákazníků. S tímto přístupem se podařilo dosáhnout velmi vysoké míry spolehlivosti systému.