Zákaznická sekce
Zapomenuté heslo Založit si účet
Menu
Software a služby nejen pro strojírenské firmyBudete vždy o krok před konkurencí...
Technická podpora

Digitalizace jako pilíř společnosti VOPSS Řepeč s.r.o. - 3. díl případové studie

12. 10. 2023

Digitalizace je, jak jste si mohli přečíst již v úvodu, jednou z priorit společnosti a pilířem jejího dalšího rozvoje.

Jaká je strategie vaší firmy v oblasti digitalizace a jak se tato strategie promítá do celkového rozvoje firmy?

Nejdříve jsme si v průběhu času vypracovali koncept, jak by asi mělo fungování naší firmy vypadat a podle toho jsme uchopili celý koncept nasazení ERP systému Abra a dalších přidružených systému CAD, CAM, TPV, EWAY-CRM, Aktion… Šlo a stále jde o to, aby systémy pracovaly ruku v ruce a v co největší míře nahradily ruční práci lidí v systémech automatickými procesy a dala se tak nahradit papírová forma dokumentů a jejich tok. Řešení zahrnuje sledování a řízení vztahu se zákazníky skrze EWAY-CRM provázané do ABRA GEN, přes práci ve výrobě, servisu či účetnictví.

Ve výrobní oblasti provázání CAD->CAD2TPV->TPV2000->ABRA Gen byl velký pokrok a myslím že procesy budeme nadále optimalizovat. Využíváme bezpapírového vykazování ve výrobní sekci a v nejbližší době by již mělo být nasazeno bezpapírové vykazování a práce na servisních zakázkách, a to jak při servisech u zákazníků, tak při práci na zakázkách uvnitř firmy.

Celkově se snažíme všechny softwary vzájemně logicky propojit, aby nám ulehčily práci a zároveň pracujeme na oblastech, které by měly být zajímavé a přínosné pro naše zákazníky. Do těchto oblastí spadá vývoj digitálních měřicích ústředen typu IoT i cloudového prostředí pro zákazníky – jakési digitální servisní knihy zařízení. IoT zařízení by zasílala data právě přímo do cloudu, kde by majitel stroje okamžitě viděl stav svého zařízení.

Zapojujete do tohoto procesu další zaměstnance? Vnímáte vliv na pracovní prostředí a dovednosti? Jaká je zpětná vazba vašich pracovníků?

Zapojili jsme již všechny zaměstnance, co se týče produktů poskytnutých TPV group s.r.o. došlo k rozšíření přístupů v konstrukci i výrobě. Obsluha stroje je schopná otevřít si výkres v prohlížeči od Solid Edge. Zpětná vazba – jak bych to jen řekl – zaměstnanci nemají rádi změny a zezačátku je to pro ně trochu „za trest“. Když se ale karta obrátí a zjistí, že jim to usnadňuje práci, už vás pochválit nikdo nepřijde.

Zohledňujete otázky bezpečnosti a ochrany dat při implementaci nových technologií?

Ano, tuhle otázku jsme též řešili už před nasazením všech zmíněných softwarů od zařazení zaměstnanců pod firemní domény a přidělení jejich oprávnění na datové servery, případně do různých aplikací.

Mimoto proběhla přestavba budovy zahrnující servery, switche a další prvky, jako jsou demilitarizované zóny, brány odrážející phishingové útoky, třístupňové zálohování. Při ochraně našich dat i dat našich zákazníků zohledňujeme směrnici NIS2. Útoků v posledních letech přibývá, a proto na ochranu cenných dat našich zákazníků a na bezpečnost klademe velký důraz.

Jak vidíte budoucnost digitalizace ve vašem odvětví? Před jakými výzvami a příležitostmi stojíte?

Ohledně výzev digitalizace se jedná o široký pojem, za kterým každá firma vidí maličko něco jiného pod pojmem „digitalizace“:

My jdeme určitě tím moderním způsobem a pouštíme se vstříc novým poznáním a technologiím, abychom udrželi požadavky a očekávání našich zákazníků.

TPV2000 Plus

Je systém předvýrobních etap umožňující řízení a plánování zakázkové výroby.

Vzhledem k tomu, že TPV2000 Plus zde doplňuje Abru, jak hodnotíte koordinaci spolupráce mezi dodavateli a vaším týmem při implementaci? Jak probíhal proces integrace a synchronizace mezi dvěma systémy?

TPV2000 Plus jako takové je díky nasbíraným zkušenostem technologicky dále než Abra. Z TPV group s.r.o. byl úplně skvělý pan Herčík – co se řeklo to velmi rychle udělal. Překážkou byla hlavně komunikační bariéra v rámci určitých názvosloví, jedním z rozdílů byla třeba Zakázka x Projekt a při implementaci pak odlišná pravidla a podmínky na vstupní data. Abra tuto komunikační bariéru neuvedla na pravou míru, a tak jsme se zapojili my, abychom implementaci a programování usnadnili. Tato implementace byla jednou z prvních vlaštovek, kdy se tyto systémy takto napojovaly.

Jak chronologicky probíhaly implementace všech třech řešení – Solid Edge, NX CAM, TPV2000 Plus? Co pro vás bylo prioritou?

1.     Prioritně šel přechod konstrukční části, nasazení Solid Edge a NX CAmu včetně postprocesorů v rámci nákupu nových strojů.

2.     Začlenění do celého systému.

Vnímáte kompatibilitu a přínosnost softwarů v každém pracovním dni? Při jakých příležitostech?

Kompatibilita Solid Edge s TPV2000 skrze CAD2TPV byla klíčová. Modul CAD2TPV přenáší konstrukční modely do TPV, respektive zakládá skladové karty a rozpisky zcela automaticky na jeden klik, čím ušetří mnoho času. Následně se již dá ve výrobě pracovat na TP a výrobních příkazech. Samozřejmě, bez realizovaného propojení TPV-ABRA by to nešlo tak hezky. Kompatibilita modelů se zobrazením v TPV a s prací v CAM je ideální. Všichni pracovníci jsou schopni z jakéhokoli ze zmiňovaných SW otevřít nativně modely a pracovat s nimi bez zbytečného zdržování.

 

Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace